Tuesday, February 13, 2007

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ -ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Εισαγωγή στην Πληροφορική

                                                                                                                         
 ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΈΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
ΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ;
Τα δεδομένα είναι τα στοιχεία που δεν έχουν επεξεργασθεί και εισάγονται σε μια εφαρμογή. Πληροφορία είναι τα επεξεργασμένα πλέον στοιχεία που εξάγονται από την εφαρμογή.
ΠΕΡΙΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
(προγράμματα εφαρμογής)(γλώσσες υψηλού επιπέδου)(έλεγχος εκτέλεσης προγραμμάτων) +(έλεγχος λειτουργιών Ε/Ε)(ανάκληση- εκτέλεση εντολών γλώσσας μηχανής)(μικρολειτουργίες + μικροπρογραμματισμός)(καταχωρητές+μνήμη+ελεγκτές)
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ;
Φορτώνεται το πρόγραμμα στην μνήμη. Μηδενίζεται ο καταχωρητής απαριθμητής εντολών της κεντρικής μονάδας επεξεργασίας. Περνά η εντολή στον καταχωρητή . Εκτελείται η εντολή από την αριθμητική και λογική μονάδα. Ενεργοποιείται κάποιο περιφερειακό (αν χρειάζεται). Μεταφέρεται η ροή του προγράμματος σύμφωνα με τις εντολές που εκτελούνται.
ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
1.Λειτουργεί ως ενδιάμεσος ανάμεσα στον άνθρωπο και την μηχανή.
2.μαθαίνει στον υπολογιστή πώς να τρέχει τα προγράμματα
3.μαθαίνει στον υπολογιστή να επικοινωνεί με τα περιφερειακά του.
4.μαθαίνει στον υπολογιστή να διαχειρίζεται την μνήμη του
5.μαθαίνει στον υπολογιστή πώς να διαχειρίζεται το χώρο του σκληρού δίσκου.
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΕ ΔΥΑΔΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
Για να μπορέσει να καταλάβει μια φωτογραφία ο υπολογιστής , πρέπει να την μετατρέψουμε σε 0 και 1. Αυτό λέγεται ψηφιοποίηση και γίνεται ως εξής: χωρίζεται η εικόνα σε γραμμές και στήλες σχηματίζοντας έτσι πολύ μικρά κουτάκια. Το κουτάκι αυτό λέγεται πίξελ και χρωματίζεται με το πλησιέστερο χρώμα με αυτό της εικόνας. Όσα περισσότερα πίξελ τόσο ακριβέστερα περιγράφεται η φωτογραφία. . Κάθε χρώμα περιγράφεται με ένα σύνολο δυαδικών αριθμών. Όσοι περισσότεροι οι αριθμοί τόσο μεγαλύτερο βάθος χρώματος έχουμε. Αυτό το αρχείο που δημιουργείται μπορούμε να το ανοίξουμε με την κατάλληλη εφαρμογή. Από εκεί οι αριθμοί στέλνονται από την κάρτα γραφικών με κατάλληλα σήματα στην οθόνη.
ΥΛΙΚΟ
ΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΨΕΤΕ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ALU ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ:
Οι λειτουργίες της ALU είναι: 1)εκτελεί όλες τις βασικές αριθμητικές πράξεις 2) εκτελεί λογικές πράξεις (λογικό άθροισμα) 3)εκτελεί βοηθητικές εργασίες (πχ. Ολίσθηση)
Οι λειτουργίες της Μονάδας Ελέγχου είναι: 1)ανάγνωση και γραφή δεδομένων από την κεντρική μνήμη.2)αποκωδικοποίηση των εντολών που θα εκτελεστούν. 3)έναρξη και διακοπή εκτέλεσης ενός προγράμματος. 4) καθοδήγηση της ALU για την εκτέλεση των λειτουργιών της .5)ενεργοποίηση και απενεργοποίηση των μονάδων εισόδου/εξόδου για την μεταφορά δεδομένων.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ;
Ο συσσωρευτής είναι στην ουσία ένας καταχωρητής που βρίσκεται μέσα στην ALU και δουλειά του είναι να αποθηκεύει τα αποτελέσματα των πράξεων που εκτελεί η Αριθμητική & Λογική Μονάδα.
ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΕΣ: α)ΑΠΑΡΙΘΜΗΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (pc) ΚΑΙ β) ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗΣ ΕΝΤΟΛΩΝ )(IR), KAI TI ΚΑΝΟΥΝ;
Οι δύο αυτοί καταχωρητές βρίσκονται στην μονάδα ελέγχου. Ο Καταχωρήτής Εντολών δέχεται μία μία τις εντολές του προγράμματος από την μνήμη. Τις αναγνωρίζει, τις αναλύει σε επιμέρους εργασίες και τις εκτελεί.—Ο Απαριθμητής Προγράμματος δίνει κάθε φορά κάποια θέση μνήμης που βρίσκεται η επόμενη εντολή του προγράμματος που θα εκτελεστεί. Μόλις μεταφερθεί η εντολή από την μνήμη στον Καταχωρητή Εντολών , ο Απαριθμητής Εντολών αυξάνεται κατά 1 για να πάει στην επόμενη εντολή.


………………..ΥΛΙΚΟ συνέχεια
ΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΛΕΞΗ ΣΤΗΝ ΜΝΉΜΗ; ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΉ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ τους Υ/Η;
Η μονάδα μνήμης του υπολογιστή χωρίζεται σε θέσεις μνήμης .Κάθε θέση μπορεί να αποθηκεύσει μια λέξη που είναι ένα σύνολο δυαδικών ψηφίων. Μήκος λέξης είναι το πλήθος των δυαδικών ψηφίων που αποτελούν τη λέξη. Είναι σταθερή για όλους του υπολογιστές και συνήθως είναι μια δύναμη του2
ΠΕΡΙΓΡΑΨΤΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΜΝΗΜΗΣ 00001000-ΠΡΑΣΙΝΗ
Για να διαβαστεί το περιεχόμενο ,πρέπει πρώτα να γραφτεί η διεύθυνση της στον MAR( memory address register). Μόλις ενεργοποιηθεί η μονάδα μνήμης τα περιεχόμενα της θέσης 00001000 μεταφέρονται στον MDR (memory data register) για να χρησιμοποιηθούν από κάποια μονάδα του υπολογιστή.
ΠΕΡΙΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΎ 12 ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΝΉΜΗΣ 00001000
Για να γίνει εγγραφή στην μνήμη η τιμή της γράφεται στον MDR και η διεύθυνση αποθήκευσης της λέξης γράφεται στον MAR. Ενεργοποιείται κατόπιν η μονάδα της μνήμης και γίνεται η μεταφορά δεδομένων στην θέση που πρέπει.
ΦΑΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗΣ
Η διεύθυνση εντολής που υπάρχει στον μετρητή προγράμματος (PC) ,μεταφέρεται στον Καταχωρητη Διευθύνσεων Μνήμης (MAR). Από εκεί διαβάζεται και μεταφέρεται στον Καταχωρητή Δεδομένων Μνήμης (MDR)και από εκεί στον Καταχωρητή Εντολών (IR)της Μονάδας Ελέγχου.
ΦΑΣΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ
Εδώ η εντολή που βρίσκεται στον Καταχωρητή Εντολών αναλύεται σε επιμέρους λειτουργίες. Η μονάδα ελέγχου τότε στέλνει στις άλλες μονάδες τα κατάλληλα σήματα για την εκτέλεση των επιμέρους λειτουργιών με την κατάλληλη σειρά. Όταν ολοκληρωθούν αυτές οι λειτουργίες σημαίνει ότι η εντολή έχει εκτελεστεί.

---------------ΜΝΗΜΗ----------------
ΤΙ ΕΙΝΑΙ SRAM ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ DRAM? ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΓΡΉΓΟΡΗ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΉ;
Είναι και οι δύο τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την κεντρική μνήμη.
Η Στατική Μνήμη SRΑΜ είναι αποτελείται από ηλεκτρονικού διακόπτες με πολύ μικρό χρόνο εναλλαγής μεταξύ των καταστάσεων ON/OFF.
Η Δυναμική Μνήμη αποτελείται από πυκνωτές που φορτίζουν και αποφορτίζουν πολύ πιο αργά από τους διακόπτες των στατικών μνημών.
Το κόστος των Δυναμικών Μνημών είναι το ¼ σε σχέση με αυτό των Στατικών Μνημών και άρα οι Στατικές μνήμες είναι οι πιο ακριβές. Πιο γρήγορη είναι επίσης η στατική μνήμη με χρόνο προσπέλασης 10-20ns ενώ η δυναμική μνήμη με 90-120ns.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΜΝΗΜΗ?
Είναι ένα είδος βοηθητικής μνήμης που χρησιμοποιείται ένα μέρος του σκληρού δίσκου σαν προέκταση της κεντρικής μνήμης RAM όταν αυτή δεν επαρκεί. Η ταχύτητα εδώ είναι μικρή και η εκτέλεση των προγραμμάτων καθυστερεί.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΑΝΘΑΝΟΥΣΑ ΜΝΉΜΗ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ Υ/Η?
Είναι η μνήμη που κρατά τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται πιο συχνά. Έτσι τα δεδομένα αυτά είναι άμεσα διαθέσιμα και δεν χρειάζεται η εξωτερική επικοινωνία με την κεντρική μνήμη. Αυτό ανεβάζει την ταχύτητα του υπολογιστή γιατί η προσπέλαση γίνεται στο εσωτερικό του ίδιου κυκλώματος του επεξεργαστή.


ΜΝΗΜΗ συνέχεια………
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗΣ ; ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΎΣ ΧΡΌΝΟΥΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗΣ ΓΙΑ :
ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΜΝΉΜΗ 8-10ns
ΣΚΛΗΡΟΣ ΔΙΣΚΟΣ 10 ms
CD-ROM  75ms.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΝΉΜΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗΣ:
1. ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΕΣ 2.ΛΑΝΘΑΝΟΥΣΑ ΜΝΗΜΗ 3.ΜΝΗΜΗram 4.ΔΙΣΚΟΣ 5.dvd 6.ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ;
Σε ένα σύστημα τα διάφορα υποσυστήματα πρέπει να συνδέονται μεταξύ τους για να ανταλλάσσουν δεδομένα . Αυτό γίνεται με την ύπαρξη των διαδρόμων, οι οποίοι είναι ένα σύνολο παράλληλων καλωδίων όπου συνδέονται οι διάφορες συσκευές.
ΠΕΡΙΓΡΑΨΤΕ ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΕΝΑΝ ΔΙΑΔΡΟΜΟ
Ένας διάδρομος αποτελείται από τις γραμμές ελέγχου και τις γραμμές δεδομένων.
Οι γραμμές ελέγχου χρησιμοποιούνται για την μετάδοση σημάτων ελέγχου με τα οποία καθορίζεται ποια μονάδα αποστέλλει δεδομένα , τι είδους δεδομένα είναι αυτά κλπ.
Οι γραμμές δεδομένων μεταφέρουν πληροφορίες σε δυαδική μορφή από τη συσκευή-αποστολέα προς την συσκευή παραλήπτη. Οι πληροφορίες μπορεί να είναι εντολές προγράμματος ή ψηφιακά δεδομένα.
ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΑΞΙΝΟΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΣΥΝΔΕΟΥΝ?
Ταξινομούνται ως εξής:
Στους διαδρόμους μνήμης-επεξεργαστή . έχουν μικρός μήκος και πολύ μεγάλη ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων.
Στους διαδρόμους εισόδου/εξόδου. Συνδέουν περιφερειακές μονάδες διαφορετικού τύπου και διαφορετικών ταχυτήτων μετάδοσης δεδομένων. Έχουν μεγάλο μήκος και μικρή ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων.
Στους επίπεδους διαδρόμους. Διασύνδεουνε όλων των ειδών τις συσκευές στο ίδιο φυσικό κανάλι. Έχουν περιορισμένο εύρος και ταχύτητα μετάδοσης.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ (INTERRUPTS??)
Οι διακοπές είναι σήματα που παράγονται όταν χρειάζεται να πραγματοποιηθεί κάποια διαδικασία εισόδου/εξόδου και απαιτείται η χρήση της CPU. Οι διακοπές χωρίζονται σε διακοπές υλικού και διακοπές λογισμικού ανάλογα από πού προέρχονται.
ΣΚΛΗΡΟΣ ΔΙΣΚΟΣ
ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΙ ΟΙ ΣΚΛΗΡΟΙ ΔΙΣΚΟΙ??
Η επιφάνεια ενός δίσκου χωρίζεται σε ομόκεντρους κύκλους ή τροχιές (tracks). Κάθε τροχιά χωρίζεται σε περιοχές (κυκλικά τόξα) που λέγονται τομείς sectors. Κάθε τομέας έχει σταθερό μέγεθος. Το σύνολο των δεδομένων που αποθηκεύονται σε ένα τομέα λέγονται blocks. δύο ή περισσότεροι τομείς μαζί αποτελούν μια συστοιχία (cluster). Πάνω ακριβώς από την επιφάνεια του δίσκου και σε πολύ μικρή απόσταση από αυτή βρίσκεται η κεφαλή head εγγραφής και ανάγνωσης του δίσκου.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΉ ΚΑΙ ΤΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΥ?
Με τη φυσική διαμόρφωση δημιουργούνται τα μαγνητικά ίχνη (tracks) και οι τομείς (sectors). Αυτή η διαμόρφωση γίνεται από τους κατασκευαστές. Έπειτα μπορούμε να ορίσουμε τις κατατμήσεις του δίσκου (άμα θέλουμε) έτσι ώστε το λειτουργικό να τους αναγνωρίζει σαν έναν ή περισσότερους δίσκους.
Κατά τη λογική διαμόρφωση , εγκαθίσταται το σύστημα διαχείρισης αρχείων που επιτρέπει στο Λ/Σ να γράφει, να διαβάζει και να σβήνει αρχεία στον σκληρό δίσκο. Κάθε κατάτμηση μπορεί να χρησιμοποιήσει διαφορετικό σύστημα αρχείων.
DOSFAT----- WINDOWS98FAT32----WINDOWSXPFAT32+NTFS----LINUXFAT+LINUX SWAP









































































No comments: